Pro někoho bezcenný kus papíru, pro mnohé podnikatele nepostradatelná součást jejich peněženky. Proč? Slouží jako nositel informace či propagační materiál. Je skladná a pro ty z nás, co s sebou neustále nenosí poznámkový blok, je to ideální informační prostředek.
Vizitka tedy plní tyto základní tři funkce:
- Slouží k předávání nejnutnějších kontaktních údajů na vás anebo vaši firmu
- Sdělí držiteli předmět vaší činnosti (co děláte, čemu se věnujete)
- Zajímavě řešený design může sloužit také k tomu, aby si vás uživatel snadno zapamatoval (již třeba jen tím že rožek vizitky bude schválně utržený, bude v něm malá dírka, která bude připomínat Slunce – fantazii se meze nekladou)
Co vše musí být na vizitce?
Jen to nejnutnější. Pamatujte opět na to, že držitel vizitky se potřebuje dozvědět – jak se jmenujete, co děláte a kde či jak vás zastihne. Nic více. Čím více informací bude na vizitce, tím déle bude uživateli trvat, než se na ní zorientuje.
Osobní údaje na vizitce:
- jméno
- příjmení
- mobil
Titul je již dnes často zbytečný, stejně jako pozice ve firmě.
Příklad:
Michal Krčmář
+420 722 829 579
Údaje na vizitce týkající se vaší firmy:
- název firmy (bez s.r.o, a.s. – ono si to ostatně stejně nikdo pamatovat nebude, jestli máte sróčko či akciovou společnost)
- adresa kanceláře
- webová adresa společnosti
Už jste četli? Obligátní x oblygátní
Příklad:
Malajsia Erlajns
Indický oceán 45
www.me.cz
Co naopak na vizitce být nemusí?
- Slovíčka jako: „mobil:“, „email:“, „web:“ (ušetříte prostor na vizitce a můžete si díky tomu pohrát s fontem, který může být větší)
- U adresy webových stránek můžete vynechat „http://“ – jako v předchozím případě to pouze zabírá místo a do prohlížeče vaši adresu budou lidé psát jako www.nazevwebu.cz
- fax včetně čísla (kdo jej v dnešní době má a používá?)
- IČ a DIČ
- sídlo firmy (adresa firmy ano, ale pokud máte kanceláře jinde, než je sídlo firmy, tak nedává smysl tento údaj uvádět na vizitku)
- číslo účtu
- telefonní číslo na firemní recepci
- a další zcela nerelevatní údaje, které držiteli vizitky budou k ničemu