Výměna nebo výmněna? Víte, jak toto slovo správně napsat? Sposuta lidí to neví, a proto si to raději vysvětlíme v dalším rychlokurzu češtiny.
Správně je výměna
Správný tvar je pouze výměna s „mě“ uprostřed (vymněnit je špatně). Není pro to žádné vysvětlení ani poučka, musíte si to prostě zapamatovat, což je dost na piču co :-)? A stejně tak u všech příbuzných slov, jako je například vyměnit, zaměnit, směnit apod.
Příklady SPRÁVNÉHO užití slova výměna:
Výměna občanského průkazu vyžaduje čas a pevné nervy.
Výměna manželek je oblíbený televizní pořad.
Rozhodli jsme se pro výměnu bytu za větší.
Při údržbě auta pamatujte také na výměnu oleje.
Výměna peněz ve směnárně se ti tolik nevyplatí, ale nemáš jinou možnost.
Výměna manželek rozhodně není můj oblíbený pořad
Výměna brzdových destiček není levná záležitost.
Při reklamaci nám řekli, že je možná výměna kus za kus.
Mužské jméno Bruno je staroněmeckého původu. Je možné jej překládat jako hnědý, snědý, opálený či brunet. Jedná se o latinskou verzi germánského jména Brun. V češtině se skloňuje: Bruno bez Bruna, u středověkých jmen Brunona. Kdy slaví Bruno svátek?Bruno slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 11. června (11.6.).Bruno a statistikaKolik žije v ČR BrunoůK 11....
Zubní plomba, nebo blomba? Která varianta je správná? Většina z vás si nejspíše vybaví, že je to velice drahá záležitost u lékaře, ale jak se toto slovo píše pravopisně správně? Správná varianta je pouze jedna (překvapivě :-D). A tou je (chvilka napětí)… plomba!Tvar blomba vznikl pouze chybnou výslovností. V žádném případě se nejedná o správnou podobu slova.Co značí slovo...
Jednoduchá odpověď. Ne, nejde. Nebo ještě jinak. Jde, ale ne dlouhodobě. Čas od času to nevadí, pokud se na to mentálně připravíte. Popíšu důvody, proč si myslím, že je lepší jít pracovat do kanceláře (či si zařídít pronájem kanceláře) anebo do nějakého coworkingového centra. Proč to nejde?Byli jste někdy zaměstnaní a měli jste někdy homeoffice?...
Ženské jméno Františka je obdobou jména František. Jméno František původně nebylo běžným jménem, ale přezdívkou s významem malý Francouz. V dětství tak totiž říkali italskému chlapci Janu Bernardonemu, pozdějšímu Františku z Assisi. Kdy slaví Františka svátek?Františka slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 9. března (9.3.).Domácké podoby jména FrantiškaFanny,Franciska,Iška,Francinka,Francka,FandaFany.Mužská podoba jména FrantiškaFrantišek Františka a statistikaKolik žije...
Neznáte slovo myriáda? Není se čemu divit. Jedná se o knižní výraz, který se v běžné češtině moc často nevyskytuje. A to je jeden z důvodů, proč slovo myriáda raději v několik krátkých odstavcích vysvětlíme. Pravopisně správně je myriáda!Co to tedy je ona bájná myriáda? Kde to roste? Co to plodí? Jí se to? To jsou všechno špatné...
Na první pohled by mělo po tvrdé souhlásce následovat ypsilon, ale je tomu opravdu tak? Nepíše se spíše barista? Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše. Ve spisovné češtině je povolený pouze tvar barista. Je to z toho důvodu, že se jedná o slovo, které má původ v cizím jazyce. Proto se na toto slovo nevztahuje pravidlo, které...
C2C, neboli „Consumer-to-Consumer“ (spotřebitel k spotřebiteli), je specifický obchodní model, ve kterém jednotlivci přímo mezi sebou nakupují a prodávají produkty nebo služby, aniž by do transakce vstupovala tradiční firma či podnik. Na rozdíl od běžných modelů jako B2C (Business-to-Consumer), kde podniky prodávají spotřebitelům, nebo C2B (Consumer-to-Business), kde spotřebitelé poskytují služby firmám, C2C vytváří přímé obchodní...
Chytré hlavičky se daly dohromady a vymyslely oční kameru (anglicky Eye-tracking). Co si pod tímto termínem představit? Je to speciální kamera, která snímá pohyb očí. Na základě získaných informací, lze určit nevědomé oční reakce spotřebitelů na různé podněty. V praxi se využívá zejména v marketingovém a mediálním výzkumu. Díky této technice mohou výzkumníci zjistit, kterým místům čtenář...
Sociální síť, která změnila svět, Facebook. Nejen, že se na Facebooku můžete kouknout, co měla vaše spolužačka z 8. třídy k večeři, můžete jej také využít jako skvělý marketingový nástroj. Za poslední desetiletí se totiž Facebook posunul z pozice nejvýznamnějšího sociálního média na pozici jednoho z nějvětších tržišť. Proč je Facebook skvělým místem pro marketing?Digitální...
Mužské jméno Libor je latinského původu. Vychází z latinského Liborius, jeho význam je však nejasný. Dnes je jméno spojováno se jménem Lubor, tedy libý, líbezný. Kdy slaví Libor svátek?Libor slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 23. července (23.7.).Domácké podoby jména LiborLibča,Libek,Liborek,Líba.Libor a statistikaKolik žije v ČR LiborůK 23. 7. 2022 žije v České republice 30...
Kryptoměny jsou vysoce diskutovaným tématem. Pozornost k sobě přitahuje nejen jejich rozkolísanost, ale také otázka zdanění. Svět kryptoměn je stále poměrně novým fenoménem, takže speciální úprava v oblasti daní pro ně stále chybí. Na první pohled to může vypadat, že není nutné danit kryptoměny, opak je však pravdou. Výnosy z kryptoměn jsou příjmy jako každé...
K optimalizaci těchto webových stránek a služeb používám soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.