Základní pojmy z marketingu

Svět je dnes plný odborníků na marketing a vy ani nevíte, co znamenají pojmy jako telemarketing nebo PR? Vysvětlím vám to tak, abyste tomu konečně rozuměli. Není na tom totiž nic složitého. Pouze se to složitě tváří.

Direct marketing

Dejme tomu, že je sobota večer a vy jste někde v baru. Najednou si všimnete krásné ženy v uplých šatech. Chcete jí oslovit a chcete, aby odešla z baru s vámi, a ne s tím frajerem, co jí před chvílí pozval na skleničku.

Přistoupíte k ní a tím nejvíc sexy hlasem řeknete: „Jsem skvělej v posteli.“

To je direct marketing. Máme zákazníka, na kterého přímo cílíme a snažíme se odlišit od konkurence.

Telemarketing

Vidíte tu stejnou krásnou ženu, ke které v baru přístoupíte a zeptáte se na její telefonní číslo. Druhý den jí zavoláte a řeknete: „Jsem skvělej v posteli.“

To je telemarketing. Vyznačuje se tím, že cílí na zákazníka po telefonu. Většinou to dělají extrémně optimističtí operátoři, kteří před sebou mají dlouhý seznam potenciálních zákazníků.

Reklama

Za touhle krásnou ženou, kterou chcete získat, jednoduše pošlete svého kamaráda, který k ní přistoupí, ukáže na vás a řekne „On je vážně skvělej v posteli.“

Reklama však může fungovat pouze v případě, že je dobře cílená. Pokud je tahle atraktivní žena čerstvě zasnoubená, pravděpodobně vašemu kamarádovi chrstne drink do obličeje. Pozor na to.

Spam

Je vám vlastně docela jedno, kterou z těch žen z baru si odvedete domů, takže začnete skákat po stolech a vykřikovat „Jsem skvělej v posteli!“ Nikoho to extra nezaujme, ale třeba se nějaká chytne.

PR

Vidíte tu vaši jednu vysněnou ženu, a tak v první řadě zkontrolujete, že vypadáte perfektně. Celý večer se smějete jejím vtipům, podržíte jí dveře, když je třeba a navrhnete jí odvoz domů. Když vystupuje z auta, jen tak mimochodem pronesete: „Možná jsi nevěděla, že jsem skvělej v posteli.“

Brand recognition

Stojíte s kamarády u baru a najednou k vám přistoupí krásná žena, která se zájmem povídá: „Slyšela jsem, že jsi skvělej v posteli.“

Lidé váš brand poznávají a sami ho vyhledávají. To je něco, o co většina firem usiluje.

Spokojenost zákazníka

Ta krásná žena se opravdu rozhodne jít k vám domů a po milování celá nadšená prohlásí: „Ty jsi fakt skvělej v posteli.“

Máte zaručeno, že se znovu vrátí. Spokojenosti zákazníka ale nedocílíte bez kvalitního produktu.

Věrnost zákazníka

Vaše vyvolená se k vám vrací tak často, že když jí nabídnete sňatek, celá nadšená souhlasí a stane se vaší ženou, protože nikoho jiného nechce.

 

Jak jsme se přesvědčili, opravdu na tom není nic složitého. Marketing se totiž používá úplně všude. :)

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Current ye@r *